Tuesday, April 7, 2009

Pakatan Rakyat di Hati

[1]Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan, [2]dan engkau melihat manusia berbondong-bondong masuk agama Allah, [3]maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampunan kepada-Nya. Sungguh, Dia Maha Penerima taubat. [An-Nasr:1-3]

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

9.20 pm: OFFICIAL RESULTS from malaysiakini.com
Mohd Jamaluddin Nizar (PAS) 21,860Ismail Saffian (BN-Umno) 19,071Kamarul Ramizu Idris (Ind) 62 Majority - 2,789 (In 2008, the majority was 1,566)

9.36pm Bukit Selambau Unofficial resultsS Manikumar (PKR) 12,607S Ganesan (BN) 10,232 Majority 2,375

7.50pm Batang Ai OFFICIAL RESULTS
BN's Malcolm Mussem Lamoh (3,907 votes) has beaten PKR's Jawah Gerang (2,053). The majority is 1,854.
With this result, BN has increased its majority from the 806-vote margin at the 2006 state election.

Begitulah keputusan Pilihan Raya Kecil hari ini. Rakyat telah membuat pilihan mereka. Pakatan Rakyat menumbangkan Barisan Nasional di dua bukit walaupun BN dapat menguasai Batang Ai di Sarawak.

Bermonolog sendiri..

Aku melihat manusia hari ini yang cintakan dunia (hubbuddunya), sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai kehendak dan niat mereka. Kehendak kepada harta, pangkat dan kuasa itulah yang mendorong mereka untuk melakukan perkara yang buruk dan keji hatta mereka ini menyembah Tuhan yang Satu, menghadap kiblat yang satu. Demi melunasi niat-niat jahat ini, mereka sanggup mengambil harta rakyat, menipu rakyat, memfitnah pemimpin lain dan menabur janji-janji manis tetapi kosong kepada rakyat.

Hari ini, tanggal 7 April 2009, negara sekali lagi menyaksikan kepercayaan rakyat kepada pimpinan Pakatan Rakyat, kepercayaan rakyat kepada pimpinan Islam. Walaupun BN telah menggunakan ‘make up’ baru tetapi kesan ‘make up’ lama pada wajah BN masih nampak dan sukar bagi rakyat untuk cuba memberi kepercayaan kepada BN. Rakyat pada hari ini lebih bijak dan lebih berani dalam melakukan keputusan. Sekalung tahniah kepada seluruh rakyat Malaysia yang telah menyokong Pakatan Rakyat di Dun Bukit Selambau dan Parlimen Bukit Gantang! Anda telah membuat pilihan yang tepat dan bijak pada hari ini dan semoga pertolongan Allah sentiasa bersama orang-orang yang benar.

Kita berasa gembira dengan kemenangan ini, kemenangan yang hakikinya adalah daripada Allah. Hayatilah surah An-Nasr dan insafilah akan kemenangan yang kita perolehi ini. Sesungguhnya masa untuk mengisi kemenangan merupakan masa-masa yang lebih getir dan mencabar bagi kita. Teruskan memperhebat doa-doa kita dan mohonlah kekuatan daripada-Nya. Semoga pemimpin-pemimpin kita yang menerajui pimpinan Pakatan Rakyat merupakan pemimpin yang Al-Qawiy dan Al-Amin, insya-Allah..

No comments:

;